Liczy się nie to, co masz, ale co robisz z tym, co masz.

Brian Tracy

Sukcesy w życiu, jeśli w ogóle stają się naszym udziałem, przychodzą pomimo naszych lęków i obaw, a nie dzięki nim.

Richard Carlson

W konfrontacji strumienia ze skałą, strumień zawsze wygrywa - nie przez swoją siłę, ale przez wytrwałość.

Budda

Trzeba się nauczyć ponosić porażki. Nie można stworzyć nic nowego, jeżeli nie potrafi się akceptować pomyłek.

Charles Knight

Nie można się wznieść powyżej swoich sukcesów ani upaść niżej.

Sarah Bernhardt

Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy.

Stuart Henderson

Do wielkich osiągnięć przez wąskie ścieżki.

Wiktor Hugo

Potykając się, można zajść daleko; nie wolno tylko upaść i nie podnieść się.

Goethe

Sukces to drabina, po której nie sposób wspiąć się z rękami w kieszeniach.

Elias Canetti

Najpewniejszym sposobem na uniknięcie porażki jest determinacja, by osiągnąć sukces.

Brian Tracy

Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć.

Napoleon Hill

Sukces nigdy nie jest efektem słomianego zapału" — tu trzeba przejść przez prawdziwy ogień.

Francoise Sagan

Sztuka życia polega na tym, by cieszyć się małym, a wytrzymywać najgorsze.

William Hazlitt

Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał.

Zig Ziglar

Standardowa edukacja zapewni Ci przeżycie. Samokształcenie – fortunę.

Brian Tracy

Twoje dochody mogą urosnąć tylko tyle, ile ty!

T. Harv Eker

Jeśli chcesz zmienić owoce, musisz najpierw zmienić korzenie. Jeśli chcesz zmienić to, co widać, musisz najpierw zmienić to, czego nie widać.

T. Harv Eker

Poświęcaj tyle czasu na ulepszanie siebie, byś nie miał go na krytykę innych.

Brian Tracy

Twój charakter jest twoim najważniejszym atutem, dlatego powinieneś nad sobą pracować przez całe życie.

Brian Tracy

Ludzie są dokładnie tak szczęśliwi, jak myślą, że są.

Lincoln

Konwencjonalny pogląd jest po to, by ochronić nas od bolesnej pracy zwanej myśleniem.

Brian Tracy

Najlepszy sposób na osiągnięcie sukcesu to postępować według rad, które dajemy innym.

Harold Taylor

Żadne zadanie nie jest szczególnie trudne, jeśli podzielisz je na mniejsze podzadania.

Henry Ford

Aby więcej zarabiać musisz się więcej nauczyć.

Brian Tracy

Powtórzyć sukces jest jeszcze trudniej niż odnieść go po raz pierwszy.

Margot Fonteyn

Nie musisz odnosić sukcesów ciągle, lecz tylko wystarczająco często.

Wiktor Hugo

Nigdy, nigdy, nigdy, nigdy się nie poddawaj.

Winston Churchill

Jeśli twoja motywacja, żeby zdobyć pieniądze lub odnieść sukces, wynika z niekorzystnego dla ciebie źródła, takiego jak lęk, złość czy potrzeba sprawdzenia się, pieniądze nigdy nie przyniosą ci szczęścia.

T. Harv Eker

Sukces jest czymś, co przyciągasz poprzez to, kim się stajesz.

Brian Tracy

Największym błędem, jaki możemy kiedykolwiek popełnić w życiu jest myślenie, że pracujemy dla kogokolwiek innego niż dla siebie.

Brian Tracy

Poddający się – nigdy nie wygrywa, a wygrywający – nigdy się nie poddaje.

Brian Tracy

Sukces jest stopniowym osiąganiem wcześniej określonego i zaplanowanego, wartościowego celu.

Jackson Brown

Większość nieszczęść jest rezultatem niewłaściwego wykorzystania czasu.

Brian Tracy

Bez Twojego pozwolenia nikt nie może sprawić, że poczujesz się gorszy.

Brian Tracy

Doświadczenie jest czymś, co dostajesz, kiedy nie dostajesz tego, czego chcesz.

Brian Tracy

Twoje życie staje się lepsze tylko kiedy Ty stajesz się lepszym.

Brian Tracy

Będziecie biedni tylko wtedy, gdy poddacie się. Najważniejszą rzeczą jest to, że coś zrobiliście.

Kiyosaki

Sukces odniesiesz tylko wtedy, gdy sam poszukasz okoliczności, jakie ci odpowiadają; Jeśli nie zdołasz ich znaleźć, stwórz je sobie.

George Bernard Shaw

Twój los zależy od Twoich nawyków.

Brian Tracy

W każdej firmie jest miejsce dla kogoś, kto ma wyraźny plan działania, który przyniesie jej korzyść.

Brian Tracy

Jeśli jesteś dobrą piłką, to im silniej cię uderzą, tym wyżej się wzniesiesz.

Tristan Bernard

Wykorzystaj czas na doskonalenie się poprzez czytanie dzieł innych ludzi, aby łatwo osiągnąć to, na co oni ciężko pracowali.

Brian Tracy

Sukces polega na tym, że zdobywa się to, co się chciało. Szczęście polega na tym, że podoba się to co się ma.

Elbert Hubbard

Nie sądzę, by ktokolwiek urodził się ze smykałką do handlu. Za to każdy z nas ma szansę zostać tym, kim zechce.

Frank Bettger

Puste kieszenie nigdy nie powstrzymały nikogo przed podjęciem działania. Mogą to zrobić tylko puste głowy i puste serca.

Brian Tracy

Musimy żeglować czasem z wiatrem, czasem pod wiatr, ale żeglować, nie dryfować ani stawać na kotwicy.

Oliver Wendell Holmes

Najpierw postaraj się być wartościowym człowiekiem. Sukces nadejdzie sam.

Brian Tracy
Jesteś tutaj:

Business Training

> Strefa fana

10 powodów, dla których nie powinieneś szkolić swoich pracowników

Co najmniej raz w roku każdy menadżer stoi przed dylematem jak spożytkować i obronić budżet szkoleniowy w firmie na ten rok? Wielu jest takich, którzy głowią się i troją, co by tu zrobić w tym roku z pracownikami? Presja społeczna, nagonka medialna i trendy każą im ich rozwijać i podnosić kompetencje. Ale czy to się tak naprawdę opłaca. Mocno się zastanów, jeśli chcesz być kolejną osobą, która szerzy filozofię wysyłania pracowników na studia podyplomowe, kursy dokształcające, konferencje i SZKOLENIA, te ostatnie realizowane trybem intensywnego warsztatu w duchu coachingu, mogą stać się Twoim koszmarem. Może trzeba zacząć się wystrzegać szkoleń jak ognia!

Intensywne, niekończące dyskusje dotykające obszarów drażniących, osobistych, dotykających sedna problemów. A z tym związany dyskomfort, godziny przedziwnych ćwiczeń niczym z terapii na odwyku, intensywny trening interpersonalny - często przed wszystko widzącą kamerą, burza mózgów obalająca status quo i łamiąca strefę komfortu... to tylko kilka powodów, dla których wysyłanie swoich pracowników na szkolenie może okazać się "wtopą" dla Ciebie i Twoich pracowników.

Poznaj 10 kluczowych powodów, dla których powinieneś przemyśleć swoją decyzję zanim odważysz się zamówić szkolenie.

1. Będą więcej wymagać od organizacji. A w ten sposób bardziej krytyczni. Będą dostrzegać wady organizacji albo jej kompletny brak. W trakcie szkoleń prezentowanych jest wiele sprawdzonych modeli organizacyjnych, które wpadają w kontrast z tym, co jest w twojej firmie. Uczestnicy przykładowo dowiadują się, że w prężnie rozwijającym się przedsiębiorstwie jest konkretny pomysł na biznes a z tym związana ustalona misja, wizja i wartości, które budują tożsamość organizacji i pracujących w niej ludzi. A każdy z nich ma konkretny opis stanowiska, zakres odpowiedzialności a nie papier, który dostał przy podpisywaniu umowy o pracę, który nijak ma się do rzeczywistości.
2. Będą bardziej "upierdliwi" i zaczną bardziej wymagać od siebie i od otoczenia. Mogą w ten sposób zacząć się bardziej katować i użalać nad własną niedoskonałością, a brak wzorców w firmie może rozbudzić w nich charakter rewolucyjny, który podjął decyzje, że chce być efektywny, że chce osiągać, że nie chce marnować czasu, że chce działać i walczyć z marnotrawstwem, brakiem sensu i logiki i z bezsensownymi decyzjami, podejmowanymi bez konsultacji i znajomości realiów stanowiskowych.
3. Będzie kreatorem większej ilości pracy dla innych działów. Na szkoleniu nauczą się, że powinni głównie skupić się na rzeczach ważnych, które zbliżają ich do celu. Powinni mówić kategoryczne „nie" procedurom, które zabierają ich cenny czas, których nie rozumieją i są tylko dziwnym tworem zabezpieczających interesy innych działów. Zaczną zlecać nowe zadania dla działów, które w swojej nazwie mają tytuł WSPARCIE a zajmują się delegowaniem swoich zadań na tych, którzy powinni być skupieni na osiąganiu najważniejszych celów dla firmy.
4. Będą chcieli kolejnych szkoleń i działań rozwojowych. Okaże się, że szkolenie stało się najdłuższym zebraniem, których i tak mają zbyt wiele, ale z drugiej strony w takich zebraniach chcą uczestniczyć częściej, bo wychodzą naładowani nową energią, poczuciem własnej wartości, dumy, z nowymi pomysłami, przepełnieni sensem i konkretnym indywidualnym planem działań. Okaże się, że spodoba im się możliwość swobodnego wypowiadania, braku presji czasu, zagwarantowanego dystansu i braku poczucia, że jest się ciągle ocenianym i kontrolowanym.
5. Już nigdy nie pozwolą sobie na to, aby ktoś ich nazwał leniem, ponieważ dowiedzą się, że każdy z nas ma w sobie takiego osłabiacza działań. A po drugie okaże się na szkoleniu, że lenistwo jest najlepszym dowodem na przeciążenie i zmęczenie organizmu, który potrzebuje zrobić sobie chwilę przerwy, wyciszenia, zdystansowania i nabrania nowej siły. A po trzecie i po kolejne przestaną się tak łatwo krytykować i oceniać. Będą oczekiwać faktów i konkretów a nie dowodów na to, że osoby wypowiadające tak dziwne krytyczne herezje mają problemy z samym sobą.
6. Przestaną odpowiadać od razu na Twoje maile, ponieważ okaże się, że wiele urządzeń codziennego użytku, w tym maile zamiast ułatwiać nam życie są pożeraczami czasu, a czytanie maili wymaga koncepcji i dobrego systemu. Okaże się, że są maile, na które trzeba odpowiedzieć teraz, bo gwarantują nam realizacje najważniejszych celów. Są też maile, na które powinno się szybko odpowiedzieć albo te na które, lubimy odpowiadać. Brak odpowiedzi na nie, spowoduje pewnie przykrość, ale nie spowoduje nic więcej. Świat się nie zawali, a zaoszczędzimy czas na rzeczy naprawdę ważne.
7. Okaże się, że będą chcieli się zwolnić i odejść z Twojej firmy. W trakcie indywidualnych spotkań, w trakcie spotkań kuluarowych w przerwie lub wieczorem przy kolacji ma miejsce wiele szczerych i otwartych rozmów, w których okazuje się, że to nie jest wymarzona praca, że to nie jest wymarzona firma, że to nie jest praca, do której dana osoba ma naturalne predyspozycje, które są odwieszone na wieszaku niepamięci. A jedynym motywatorem jest spłata kredytu we frankach, zapewnienie podstawowego bytu, dziwne wizje rodziców itd.
8. Okaże się, że będą wcześniej wychodzić z pracy i nie będą siedzieć po godzinach, a z zabieraniem pracy do domu to już zapomni. Na szkoleniach rozwojowych duża uwaga jest poświęcana równowadze życiowej, efektywności osobistej i podejmowanym wyborom. Na szkoleniach uczestnicy biorą udział w wielu grach strategicznych, które dowodzą, że nie do końca jest tak, że im więcej pracujesz tym więcej osiągasz. Nie do końca jest tak, że im więcej zrealizujesz spotkań z klientami tym więcej sprzedasz. Lub im więcej wykonasz zadań tym dostaniesz większą premię. Te wszystkie rzeczy zależą od dobrej koncepcji, pomysłu i strategii. Często wielcy tego świata to niezaharowani na śmierć pracownicy, tylko zdystansowani, nielubiący pracować pasjonaci.
9. Może się też okazać, że problem z efektywnością nie jest w pracowniku, ale w organizacji, a może też w Tobie drogi szefie. W jednym z banków okazało się, że największym wąskim gardłem nie byli zmęczeni i zdemotywowani ludzie, którzy się wypalili zawodowo, ale zatwardziały, przestarzały system i procedura obsługi klienta, która zabierała im bardzo dużo czasu, angażowała innych pracowników i powodowała, że zamiast skupić się na rozmowie z klientem, zadbać o jej jakość i komfort, pracownik skupiał się na przestrzeganiu zawiłej procedury, spieszył się, bo chciał w ten sposób dopasować się do oczekiwań klienta, jego brakiem czasu i popełniał szereg błędów. Następnie dostawał za to od klienta, za brak profesjonalizmu, a potem od szefa za brak profesjonalizmu "i tak w kółko Macieju".
10. Będą chcieli zająć Twoje stanowisko. Wielu uczestników w trakcie szkoleń i po ich zakończeniu zaczyna czytać rekomendowaną literaturę, a w nich proste prawdy życiowe, że jeśli masz marzenia to o nie walcz, tu i teraz. Nie oglądaj się na innych, którzy Ciebie krytykują, którzy chcą Tobie udowodnić, że nie jesteś w stanie. Każdy może być, kim tylko zapragnie być. Wystarczy odnaleźć w sobie iskrę i podjąć decyzje, tu i teraz. Każdy może zostać menadżerem, wystarczy tylko chcieć i podjąć decyzje. A takie i inne decyzje strategiczne podejmują Twoi pracownicy.

 

Autor: Wojciech Grzybowski

business training | metody szkoleniowe | biblioteka szkoleń | trenerzy | strefa fana | referencje | galeria | kontakt

ul. Imbirowa 13a | 54-066 Wrocław | tel. 501 10 44 26 | tel. 502 30 45 67 | NIP 618 159 55 65 |

Copyright © 2009-2013 Business Training. Realizacja ErNEt - strony internetowe Wrocław.