Twój charakter jest twoim najważniejszym atutem, dlatego powinieneś nad sobą pracować przez całe życie.

Brian Tracy

Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy.

Stuart Henderson

Nie musisz odnosić sukcesów ciągle, lecz tylko wystarczająco często.

Wiktor Hugo

Liczy się nie to, co masz, ale co robisz z tym, co masz.

Brian Tracy

Większość nieszczęść jest rezultatem niewłaściwego wykorzystania czasu.

Brian Tracy

Sukces nigdy nie jest efektem słomianego zapału" — tu trzeba przejść przez prawdziwy ogień.

Francoise Sagan

Musimy żeglować czasem z wiatrem, czasem pod wiatr, ale żeglować, nie dryfować ani stawać na kotwicy.

Oliver Wendell Holmes

Jeśli twoja motywacja, żeby zdobyć pieniądze lub odnieść sukces, wynika z niekorzystnego dla ciebie źródła, takiego jak lęk, złość czy potrzeba sprawdzenia się, pieniądze nigdy nie przyniosą ci szczęścia.

T. Harv Eker

Jeśli chcesz zmienić owoce, musisz najpierw zmienić korzenie. Jeśli chcesz zmienić to, co widać, musisz najpierw zmienić to, czego nie widać.

T. Harv Eker

Potykając się, można zajść daleko; nie wolno tylko upaść i nie podnieść się.

Goethe

Najlepszy sposób na osiągnięcie sukcesu to postępować według rad, które dajemy innym.

Harold Taylor

Wykorzystaj czas na doskonalenie się poprzez czytanie dzieł innych ludzi, aby łatwo osiągnąć to, na co oni ciężko pracowali.

Brian Tracy

Aby więcej zarabiać musisz się więcej nauczyć.

Brian Tracy

Sukces jest czymś, co przyciągasz poprzez to, kim się stajesz.

Brian Tracy

Nie sądzę, by ktokolwiek urodził się ze smykałką do handlu. Za to każdy z nas ma szansę zostać tym, kim zechce.

Frank Bettger

Puste kieszenie nigdy nie powstrzymały nikogo przed podjęciem działania. Mogą to zrobić tylko puste głowy i puste serca.

Brian Tracy

Do wielkich osiągnięć przez wąskie ścieżki.

Wiktor Hugo

Sukces jest stopniowym osiąganiem wcześniej określonego i zaplanowanego, wartościowego celu.

Jackson Brown

Jeśli jesteś dobrą piłką, to im silniej cię uderzą, tym wyżej się wzniesiesz.

Tristan Bernard

Trzeba się nauczyć ponosić porażki. Nie można stworzyć nic nowego, jeżeli nie potrafi się akceptować pomyłek.

Charles Knight

Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał.

Zig Ziglar

Ludzie są dokładnie tak szczęśliwi, jak myślą, że są.

Lincoln

Poddający się – nigdy nie wygrywa, a wygrywający – nigdy się nie poddaje.

Brian Tracy

Twoje życie staje się lepsze tylko kiedy Ty stajesz się lepszym.

Brian Tracy

Poświęcaj tyle czasu na ulepszanie siebie, byś nie miał go na krytykę innych.

Brian Tracy

Standardowa edukacja zapewni Ci przeżycie. Samokształcenie – fortunę.

Brian Tracy

Powtórzyć sukces jest jeszcze trudniej niż odnieść go po raz pierwszy.

Margot Fonteyn

Największym błędem, jaki możemy kiedykolwiek popełnić w życiu jest myślenie, że pracujemy dla kogokolwiek innego niż dla siebie.

Brian Tracy

Nigdy, nigdy, nigdy, nigdy się nie poddawaj.

Winston Churchill

Sukcesy w życiu, jeśli w ogóle stają się naszym udziałem, przychodzą pomimo naszych lęków i obaw, a nie dzięki nim.

Richard Carlson

Będziecie biedni tylko wtedy, gdy poddacie się. Najważniejszą rzeczą jest to, że coś zrobiliście.

Kiyosaki

Doświadczenie jest czymś, co dostajesz, kiedy nie dostajesz tego, czego chcesz.

Brian Tracy

Żadne zadanie nie jest szczególnie trudne, jeśli podzielisz je na mniejsze podzadania.

Henry Ford

W każdej firmie jest miejsce dla kogoś, kto ma wyraźny plan działania, który przyniesie jej korzyść.

Brian Tracy

Twój los zależy od Twoich nawyków.

Brian Tracy

Twoje dochody mogą urosnąć tylko tyle, ile ty!

T. Harv Eker

Sukces to drabina, po której nie sposób wspiąć się z rękami w kieszeniach.

Elias Canetti

Sukces odniesiesz tylko wtedy, gdy sam poszukasz okoliczności, jakie ci odpowiadają; Jeśli nie zdołasz ich znaleźć, stwórz je sobie.

George Bernard Shaw

Najpewniejszym sposobem na uniknięcie porażki jest determinacja, by osiągnąć sukces.

Brian Tracy

Bez Twojego pozwolenia nikt nie może sprawić, że poczujesz się gorszy.

Brian Tracy

Najpierw postaraj się być wartościowym człowiekiem. Sukces nadejdzie sam.

Brian Tracy

Nie można się wznieść powyżej swoich sukcesów ani upaść niżej.

Sarah Bernhardt

Sukces polega na tym, że zdobywa się to, co się chciało. Szczęście polega na tym, że podoba się to co się ma.

Elbert Hubbard

Sztuka życia polega na tym, by cieszyć się małym, a wytrzymywać najgorsze.

William Hazlitt

Konwencjonalny pogląd jest po to, by ochronić nas od bolesnej pracy zwanej myśleniem.

Brian Tracy

W konfrontacji strumienia ze skałą, strumień zawsze wygrywa - nie przez swoją siłę, ale przez wytrwałość.

Budda

Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć.

Napoleon Hill

Artykuły

Train The Trainer. Włącz się na nową efektywność szkoleń.

Jesteś tutaj:

Business Training

>

Biblioteka Szkoleń

> Train The Trainer

Tytuł szkolenia: Train The Trainer. Włącz się na nową efektywnośc szkoleń.
Czas realizacji: 24 h dydaktyczne/ 3 dni
Szkolenie dla działów: sprzedaży, obsługi klienta, zarządu, personalny,
Szkolenie dla: handlowców, menadżerów, trenerów,

 

TYTUŁ SZKOLENIA: Train the trainers. Włącz się na nową efektywność szkoleń.
Jak rozwijać i uczyć innych oraz przekonywać i inspirować do zmiany zachowań

 

Czy to szkolenie jest dla ciebie?

Tak, jeśli:
Jesteś trenerem, coachem, który poszukuje zaawansowanych technik pracy z uczestnikiem: indywidualnej i grupowej
Pełnisz funkcję menedżera i chcesz rozwijać swoich podwładnych, przekonywać i inspirować ich do zmiany zachowania
Prowadzisz spotkania i warsztaty operacyjne, podczas których chcesz zainspirować innych do poszukiwania nowych rozwiązań i pomagasz im wyznaczać cele.
Planujesz zwiększyć wachlarz metod przekonywania i wywierania wpływu na ludzi.
Poszukujesz nowych szkoleń i warsztatów swoich trenerów wewnętrznych.

Czy myślisz czasami: Dlaczego tak trudno jest rozwijać innych? Czy ci nasi pracownicy i uczestnicy szkoleń naprawdę nie widzą, że zmiana jest konieczna, niezbędna i dla nich najlepsza? A jeśli to widzą, to dlaczego nie zmieniają się wcale albo rozwijają się zbyt wolno niż byśmy chcieli? Dlaczego tak trudno jest im wdrożyć to, czego ich uczymy?

 

Psychologowie w procesie przyswajania zmian i rozwoju wskazali na dwa mechanizmy – system racjonalny i emocjonalny, które w każdym z nas toczą nieustanną walkę. Jonathan Haidt z Uniwersytetu w Wirginii porównał je nawet do jeźdźca i słonia.
Jeździec (aspekt racjonalny): zapewnia plan i kierunek,
słoń (emocje w nas): daje lub odbiera energię, motywację.

Jeśli dotrzemy do „jeźdźców" pracowników, ale nie przekonamy ich „słoni" - ludzie zrozumieją, czego ich uczymy i do czego namawiamy, ale zabraknie im motywacji, żeby to wdrażać dzień po dniu.
Jeśli dotrzemy do „słoni", ale nie do „jeźdźców" – damy im pasję, ale nie damy narzędzi i nie będą umieli jej ukierunkować.
Kiedy jednak słoń i jeździec połączą siły:
Rozwój/zmiana przyjdzie z łatwością!

 

Nasze szkolenie jest odpowiedzią – jak łączyć oba aspekty w pracy trenera i menedżera, dbającego o rozwój pracowników:
• „wskazywać drogę jeźdźcowi", czyli uczyć, wyznaczać cele, pokazywać różne perspektywy
• „motywować słonia" - jednocześnie wyzwalać w uczestnikach ich potencjał, bazować na ich pomysłach oraz inspirować, motywować do zmiany


PROGRAM SZKOLENIA:

WSKAŻ DROGĘ JEŹDŹCOWI", czyli ucz, wyznaczaj kierunki i cele, wspieraj

Praca indywidualna z uczestnikiem – Ty w roli superwizora lub coacha

 

Funkcja superwizora – obserwowanie pracy podwładnego lub dokonywanie odsłuchów
• Co może, a co nie powinno podlegać superwizji –jakie kompetencje podlegają obserwacji
• Kiedy zastosować obserwację, a kiedy aktywnie uczestniczyć np. w rozmowie pracownika z klientem
• Zakłócenia i podstawowe błędy w prowadzeniu obserwacji lub odsłuchu
• Udzielanie informacji zwrotnej po superwizji

 

Funkcja coacha – rozwijanie umiejętności pracowników poprzez rozmowy coachingowe i wyznaczanie celów
• Trener w roli coacha - jakich nawyków trenerskich dobrze się pozbyć?
• Schemat prowadzenia rozmów coachingowych
• Wybrane techniki stosowane w coachingu:
• Praca z obawami i negatywnymi przekonaniami uczestnika (np. „nie nadaję się do tego", „to jest dla mnie za trudne")
• „Technika przeramowania"- sposób na poszukiwaczy krytyki
• Poszerzanie perspektywy widzenia problemu – m.in. techniki „interesariuszy", „2-giej i 3-ciej perspektywy"
• Na czym polega technika „Cudu"?
• Lista przydatnych pytań coachingowych
• Wyznaczanie celów i planowanie działań

 

Zaawansowane metody pracy z grupą na szkoleniu lub warsztacie operacyjnym
• Trener w roli moderatora
• Gry szkoleniowe – przykłady atrakcyjnych i rozwojowych gier do zastosowania podczas szkoleń z obszaru komunikacji, sprzedaży, zarządzania czasem
• „Czarny sen trenera, czyli długa gra, mało wniosków"
• Sposoby dokonywania analizy po odbyciu gry
• 4 etapy zadawania pytań do uczestników
• „Ukryci agenci" i inne metody zbierania informacji przydatnych do formułowania wniosków po grze
• Metoda 6 kapeluszy Edwarda de Bono – sposób na proces generowania pomysłów i formułowania planów działań
• Siatka celów – metoda pracy nad celami operacyjnymi

 

„ZMOTYWUJ SŁONIA", czyli inspiruj, przekonuj, motywuj do zmiany

Wiarygodność trenera i menedżera, czyli jak budować autorytet w sposób, który ułatwi ci motywowanie innych i służenie przykładem
• 6 zasad budowania autorytetu wg S. Covey'a
• 3 poziomy wiarygodności – jak je w sobie rozwijać
• Twoje nawyki komunikacyjno-osobowościowe (diagnoza i wytyczanie mocnych stron oraz obszarów do rozwoju)

 

Rozwój to zmiana - słów kilka o psychologii zmian i podejściu ludzi do zmian
• „Coś, co wygląda jak opór, często jest brakiem pewności" – o głównych przyczynach lęku i oporu przed zmianą
• „Bojek, „Zastałek" i inne sposoby podejścia do zmian. Dobieranie argumentów do danego typu
• 4 fazy procesu adaptacji ludzi do zmian. Główne zadania trenera lub menedżera w każdej z nich
• Kogo możesz uczynić „agentem zmian"?
• Sposób komunikowania zmiany – schemat przekazywania informacji o zmianie i zmotywowania do niej

 

„Mistrz słowa" i „znawca dusz ludzkich" , czyli przydatne techniki komunikacyjne oraz umiejętność przekonywania
• „Język konfliktu" i „język kontaktu", czyli jak świadomie kreować nastawienie rozmówcy oraz jakich słów unikać w przekonywaniu ludzi
• Jak działa „Autorytet wewnętrzny, czyli ja wiem lepiej..." oraz sposób przekonywania dostosowany do tego typu
• Metaprogramy - czym się różnimy w postrzeganiu i sposobie komunikacji
• Dopasowanie argumentów do metaprogramów – różnorodne techniki przekonywania do swoich racji i motywowania do zmiany zachowań
• 6 reguł etycznego wywierania wpływu na ludzi

 

Autor: Beata Kotlarek, Wojciech Grzybowski

 

O szczegóły pytaj mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub telefonicznie 501 10 44 26

 

 

business training | metody szkoleniowe | biblioteka szkoleń | trenerzy | strefa fana | referencje | galeria | kontakt

ul. Imbirowa 13a | 54-066 Wrocław | tel. 501 10 44 26 | tel. 502 30 45 67 | NIP 618 159 55 65 |

Copyright © 2009-2013 Business Training. Realizacja ErNEt - strony internetowe Wrocław.